و باز هم توهّم توطئه…
۲۷ خرداد ۱۳۸۹از وبلاگ کاتبباشی :
چند وقته همه دارند میپرسند که بابا چرا وردپرس فیـلتـر شده؟
اونم سرویسی که بعضی از وبلاگ نویسای ارزشی ما وبلاگشون رو توی اون سرویس بنا کردند ودارند کار میکنند .با کمی تحقیق ،کمی ور رفتن با وردپرس و فکر کردن به این نتیجه رسیدم : به خاطر اینه که وردپرس به قوانین اینترنتی ایران که کم کم داره شکل میگیره و خودش رو سر و سامون میده احترام نمیگذاره مثلا اخیرا امکان ویرایش آدرس وبلاگ ها رو گذاشته که با این امکان کسی که وبلاگش فیـلتـر شده آدرسش رو ادیت میکنه و از گیر فیـلتـرینگ در میره و کار دیگهای که کرده https خودش رو فعال کرده که با این قضیه به راحتی میشه وبلاگهای فیـلتـر شده روبدون استفاده از فیـلتـر شـکن دید.
تا وقتی که همچین نظراتی در مورد فیـلتـریـنگ در جمع وبلاگ نویسان وجود داشته باشه ما نباید آقای فیـلتــرچی رو سرزنش کنیم ، وقتی هنوز آدمهایی هستن که ایجاد پروتکل ِ امن Https رو هم توطئهای علیه ِ جامعهی مجازی ایران میدونن ما سزاوار ِ چنین محدودیتهایی هستیم.

سلام
دوست عزیز یک بار دیگه مطلب رو بخون بدون اینکه به دنبال چیز ی مثل توطئه و غیره بگردی ،بنده گفتم من فکر می کنم اینها به این دلیل فیلتر کردند (با کمی تحقیق ،کمی ور رفتن با وردپرس وفکر کردن به این نتیجه رسیدم )(خب فکر کنم علت فیلتر شدن وردپرس همینا باشه وشاید هم چیزهای دیگه )(حالا می گم تمام این مسائل هم انجام شد و وبلاگ نویسای ما از سرویس های وطنی استفاده کردند چه تضمینیه به اینکه توی سرویسهای وطنی امنیت داشته باشند و وبلاگ هاشون بدون دلیل از طرف مدیر سرویس و یا به اشتباه از طرف جاهای دیگه فیلتر یا مسدود نشه؟ خدایا خودت به داد امت وبلاگ نویس برس) دوست عزیز بد نیست اول بخونیم ومنظور طرف رو بفهمیم بعد نقد کنیم، من این قضیه فنی رو می دونستم اما چون فنی نبودم بهش نپرداختم وگفتم که به نظر می رسه که به این دلایل فیلتر شده وردپرس از آخر نقد خودمم کردم اما از جنبه ای دیگر .
از شما که بستر توهین وبقیه ای که تو هین کردند، ممنون
کاتب باشی
[پاسخ]
عباس پاسخ در تاريخ مرداد ۱۱م, ۱۳۸۹ ۱۴:۱۴:
سلام به شما.
اول از اینکه فکر میکنید من بستر توهین به شما را باز کردم اینجا معذرت میخوام ، من نه قصد توهین داشتم و دارم ، فقط برداشت خودم از مطلب شما رو اینجا بازنشر کردم. فکر میکنم شما هم منظور اصلی من رو متوجه نشدید ، منظور من این بود که نیایم کاری کنیم که آقای فــــیــلترچی با خودش فکر کنه که« کارهای من چه درست و چه غلط توسط خود وبلاگ نویسان توجیه میشه. من اگه وبلاگی رو ببندم،بقیهی وبلاگ نویسان به جای توجه به محتوای اون سراغ دلایل فنی و حاشیهای میرن و از طرف من دلیل تراشی میکنن»
[پاسخ]
از این ادم های کوتاه فکر و بی سواد تو ایران زیاده …
[پاسخ]
درود نصرا…خان بر آمیرزا عباس خان گیلانی
فی الحال به گاه ابزگشتمان به وبلاگستان به قاعده از رویت دوباره عباس آقا گیلانی مسروریم و خرسند.
دلمان از برای تان تنگ شده بود.
[پاسخ]
با نظر شما مخالفم… به شدت مخالفم… مساله را اشتباه فهمدید .. نسخه ی اشتباه می پیچید!
[پاسخ]
آقا جان من میخوام ۴ تا آهنگ دانلود کنم هر سایتی میرم فیلتره! هرکی گفته چیز فرتی کل سایتو تخته می کنن! من گفتم چیز الآن وبلاگ تو هم تخته میشه
ولی از اینکارت خوشم نیومد: نوشتن عین مطلب یکی و نقدش توی وبلاگ خودت! به نظر من باید براش تو وبلاگ خودش نظر میزاشتی!
[پاسخ]
عباس عزیز
میخواستم از شما و دوستانتون خواهش کنم شب به شب کمی از غذای خودتون را روی یک تکه روزنامه یا داخل یک ظرف یکبار مصرف کنار سطل زباله های شهرداری بگذارید.اینجوری گربه های بیچاره هم چیزی گیرشون میاد.
به حیوانات محبت کنید و به کودکان عشق به حیوانات و طبیعت را بیاموزید.با تشکر دوست خوبم.[گل]
[پاسخ]
سلام عباس جان . به به چه وب زیبایی ! مطالبت واقعا بعضی هاشون جای تامل دارن . من پرهام هستم ۱۵ سالمه طراح وب سایت و گرافیست . تازه وبلاگ شخصیمو افتتاح کردم خوشحال می شم جز دوستاتتون بشم . وقت کردید به وبلاگم هم سر بزنید . بای بای
[پاسخ]
سلام
عباس عزیز شما را به بازی وبلاگی پیش نویس دعوت می کنم
http://blogbin.ir/?p=276
[پاسخ]
یه روز خود مییاد…
[پاسخ]
هر کسی میتونه واسه خودش تصمیم بگیره!فـیـلـتر یعنی جبر!
[پاسخ]
نه !ماه که همیشه پشت ابر نمی مونه… نه … شک …ندارم شب سیاهمون عمرش خیلی کمه … بوی آزادی رو با تمام وجود احساس میکنم …طاقت بیار رفیق
[پاسخ]
بگذارید درهای دانش را به روی خود ببندند، جهلش برایشان خودشان میماند.
*********************************************
[پاسخ]
عباس پاسخ در تاريخ خرداد ۲۸م, ۱۳۸۹ ۱۶:۵۸:
متاسفانه مجبور شدم بخشی از نظر شما رو سانسور کنم چون به نظرم توهین آمیز بود.
[پاسخ]
خواهش میکنم . این خبر و تاریخش هم جالب بود . شنیده بودم تازه فعال کرده بودند . موفق باشید
[پاسخ]
سلام مجدد
عرض کردم ، نقدهایی به مطلب ایشون وارده که من در پست ایشون هم عرض کردم . اما
باز هم مطلب خودم رو تکرار میکنم که برداشت ( توطئه ) از متون ایشون ، برداشت اشتباهی بوده به نظر من . کاربردهای پروتکل اس اس ال (http) کاملا روشن و مشخصه . هر کاربر اهل اینترنت هم میدونه که همین پروتکل در کنار هزاران کاری که میکنه ، برای دورزدن اینترنت هم استفاده میشه(لااقل در ایران اینجور جا افتاده) . پس اینکه آقایان با برداشت و دیدگاه و نظرات خودشون (که من منتقد بهش هستم و قبول ندارم) به دلیل فعال سازی این پروتکل (آنهم دقیقا در موقعیتی خاص) بیان وفــیلـتر کنند امری عادیه . شما هم به نظر من (خیلی افراطی نگاه کردید). ایشون هم برداشت های شخصی خودشونو نوشته . خدا اخر و عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه . خوش باشید
[پاسخ]
عباس پاسخ در تاريخ خرداد ۲۸م, ۱۳۸۹ ۰۱:۵۰:
سلام. اگر من افراط کردم ببخشید ولی خب شاکی شدم . آخه میدونید چیه؟ وردپرس حدود ۲۰ ماه قبل پروتکل ssl (همون https ) رو فعال کرده. اینم هم لینک خبرش در وبلاگ رسمی وردپرس. پس این نشون میده که دلیل وردپرس این جریان فــیلـترینگ اخیر نیس و اصلاً حدود ۲۰ ماهی از این قابلیت میگذره.
[پاسخ]
دوست عزیز . سلام
من متن ایشون و کامنت ها رو خوندم .اما ..
از متن شما بیشتر (توهم) برداشت میشه تا متن ایشون .
ایشون برداشت خودشون رو گفتند .که البته نقد هم بهش وارده .
اما شما چطور از متون ایشون (توطئه) برداشت کردید ؟
جسارت منو ببخشید .
[پاسخ]
عباس پاسخ در تاريخ خرداد ۲۸م, ۱۳۸۹ ۰۰:۵۵:
سلام. شاید من نتونستم منظورم رو واضح بیان کنم. ببنید، اینکه ما مدعی بشیم که همهی دنیا ( در اینجا به عنوان نمونه وردپرس ) صرفاً همهی امکانات ِ جدیدی که به سرویسش اضافه میکنه فقط و فقط برای مبارزه با قوانین اینترنتی ِ ایران هست اسم این ادعا چی میتونه باشه؟ غیر از توهم توطئه میتونه باشه؟ اینکه فکر کنیم وردپرس میخواد کارهای کمیتهی فــیلـترینگ ایران رو با فعال کردن پروتکل امن HTTPS بی اثر کنه توهم نیس؟ آیا کاربرد https اینه؟ غیر از اینه که ما قوانین ِ اینترنت ِ خودمون رو راس قرار دادیم و فکر می کنیم که درست ترین قانونها رو داریم و بقیه دنیا باید از ما و قوانین ما اطاعت کنن؟ وردپرس تابع قوانین آمریکاست. طبیعی هم هست. همهی گردشهای مالی و مالیاتیش و قوانین نگهداری سرورهاش و…تحت نظر قوانین امریکاست نه ایران. بعد چه دلیلی داره که بیاد واسه مقابله با کمیتهی ایران امکانات جدید اضافه کنه؟ اصلاً مگه دلیل استفاده از پروتکل امن https مقابله با فــیلـترینگ هست؟
مورد دوم هم اینه که من به نوع ِ نگاه این وبلاگنویس عزیز انتقاد دارم، از لحنش اینگونه برمیاد که کمیتهی فــیلـترینگ اصل و مبدا تصمیم گیری باید باشه و هر تصمیمی که میگیره درسته و ما باید به دنبال دلیل تصمیمهاشون باشیم نه اعتراض به اونها.
[پاسخ]
سلام دوست عزیز
به این کار شما میگن مصادره به مطلوب، ای کاش بقیه مطلب رو هم می آوردید نه اینکه فقط قسمت اولیه مطلب رو می آوردید
به هر حال موفق باشی
کاتب باشی
[پاسخ]
عباس پاسخ در تاريخ خرداد ۲۸م, ۱۳۸۹ ۰۰:۳۱:
سلام به شما.
من همهشو خوندم و به نظرم اصل ِ مطلب شما همین قسمت بود. شما تاکیدتون رو کدوم پاراگراف بود؟
[پاسخ]